Tuesday, June 30, 2009

Exercise...urmmm..

Dari last week Friday, asben cakap motor dia rosak, tak sempat nak baiki, so ari nih dia bwk keta gi kerja, aku nak antar anak sekolah cam na? Cam na lagi, menapak lah... alah bukan jauh sgt pung... 500 meter jerkk.. hu hu hu.. selalunya kalau asben bawak keta gi kerja, aku bawak motor gi antar anak2 gi sekolah, tapi dah motor rosak, mau guna kaki lah... anak2 dah tau dari semalam lagi, ari ni kena jalan kaki gi sekolah, dorang dah excited dah... bangun tido nak mandi pun senang, sebab dah excited nak berjalan...


** Darlene dgn stroller cantiknya, siap ngan parasol tuh...**

So, lepas siap2kan dorang 2 beradik (Danish & Damia), kami pun memulakan langkah kami...ecehhh, ngan Darlene dalam stroller cantik dia tuh... stroller Pink tuh, semua mau mesti Pink, ye lah mummy dorang kan suka pink... aiiippp...berbalik pada topik kita hari ini... nanti2, rehat jap...aku nak berjalan gi ambik bebudak berdua tuh kat sekolah, nanti aku sambung...


** Parasol Esprit tuh..(dah 2 tahun beli parasol tu, baru pakai 2, 3 kali jerkk..)

Okay, dah sampai pun dari ambik dorang, mestilah aku bawak payung, sebabnya panass bangat. Sorang satu payung termasuk Darlene yang dalam stroller pun ada parasol dia. Ceritanya, pagi tadi, lepas antar dorang ke sekolah, aku pun singgah ler ke kedai Tu*h I*u, beli surat khabar, lepas tu baru balik umah, jalan kat playground, nampak Kak Ina n the gang tgh exercise berjalan, mmg Kak Ina n the gang tiap2 pagi exercise sambil tolak stroller anak2 masing2. Kak Ina ajak aku join sekali:

Kak Ina : meh la join sekali, jom la
Aku : kak Ina round kat mana?
Kak Ina : alah round sini jer (buat pusingan kat track jogging playground tu jer), pegi la tukar kasut, pastu turun sini, pegi lah, jom la join..
Aku : nanti la kak Ina...

Sebenarnya teringin gak, dah lama dah asben aku suruh join kak Ina n the gang, nanti lah kalau dah sampai seru... ecehhhcehhh.. bila la tu? bagus gak, keluar peluh = bakar lemak2 berlebihan aku nih... tgk lah nanti, nanti aku join kak Ina ataupun hari2 antar anak2 gi sekolah jalan kaki...boleh ker?...bukan apa, aku takut aku nih 'hangat2 ta*i ayam' jerk.. kak Ina n the gang, konsisten, ari2 buat...



** Excited sangat lah dorang..**

No comments:

Post a Comment